Szkolenia
Doskonalenie kompetencji menedżerskich
Terminy
Opis szkolenia
CELE
- Poszerzenie wiedzy na temat budowania zespołu i efektywnej pracy w zespole;
- Wzrost umiejętności angażowania podwładnych do działania;
- Uświadomienie znaczenia efektywnego komunikowania się i rozwiązywania konfliktów w zespole.
- Poznanie najczęściej występujących czynników motywujących i demotywujących;
- Zrozumienie priorytetowego znaczenia umiejętności analizy potrzeb pracowniczych dla skuteczności oddziaływań motywacyjnych;
- Poznanie zasad udzielania efektywnej informacji zwrotnej;
- Określenie wymagań wobec pracownika a następnie obiektywne ich rozliczanie;
- Zapoznanie z zasadami prawidłowego delegowania zadań.
- Uświadomienie sobie wagi rozmów oceniających w zarządzaniu pracownikami;
- Zdobycie umiejętności prowadzenia rozmów oceniających;
- Nabycie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, które mogą wystąpić podczas rozmów z pracownikami;
KORZYŚCI - PO SZKOLENIU UCZESTNICY POTRAFIĄ:
- adekwatnie dobierać ludzi do zadań i przydzielać zadania do ludzi
- skutecznie zmotywować zespół
- udzielić informację zwrotną
- wesprzeć pracownika w rozwoju
- zorganizować pracę w zespole
- efektywnie komunikować się z zespołem
- rozliczać odpowiednio w zależności od stopnia realizacji zadania
STOSOWANE METODY
Program
MODUŁ: Funkcje kierownika a rola przywódcy
- Kluczowe funkcje kierownicze;
- Oczekiwania wobec szefów; ćwiczenie – sięgnijcie do doświadczeń
- Budowanie relacji i efektywnej komunikacji w zespole;
- Cechy i atrybuty menedżera – przywódcy. Ćwiczenie – eksperyment Posnera.
Moduł wskazujący na różnice między zwykłym kierowaniem a przewodzeniem. Podczas ćwiczeń uczestnicy sami wypracowują wzór i model kompetencji ważnych dla lidera. Samodzielna praca uczestników i poczucie sprawstwa powodują że podczas tego ćwiczenia trener z łatwością prowadzi warsztat pomagający budować samoświadomość u ludzi. Zastanawiamy się jak te ważne kompetencje należy doskonalić. Każdy z uczestników posiada inne obszary deficytowe i to jest odpowiedni moment na refleksję nad nimi.
MODUŁ: MOTYWACYJNA FUNKCJA KIEROWNIKA A ROLA PRZYWÓDCY
- Motywacja jako jedna z kluczowych funkcji kierowniczych;
- Ćwiczenie - określenie własnego poziomu motywacji. Autoanaliza
- Wpływ automotywacji na motywację pracowników- samospełniające się proroctwo
- Co mogę zrobić aby zwiększyć mój poziom automotywacji?
- Strategie automotywacji;
Moduł wskazujący na różnice między zwykłym kierowaniem a przewodzeniem. Ukazujący role motywacji i znaczenie jej dla powodzenia wielu działań w organizacji. Podczas ćwiczeń uczestnicy sami Uświadamiają sobie co oni jako szefowie mogą i powinni zrobić aby swoją postawą wzmagać zaangażowanie u podwładnych. Samodzielna praca uczestników i poczucie sprawstwa powodują że podczas tego ćwiczenia trener z łatwością prowadzi warsztat pomagający budować samoświadomość u ludzi. Zastanawiamy się jak te ważne kompetencje należy doskonalić. Każdy z uczestników posiada inne obszary deficytowe i to jest odpowiedni moment na refleksję nad nimi.
MODUŁ: MOTYWOWANIE DO DZIAŁANIA, CZYLI UMIEJĘTNOŚĆ WZBUDZANIA ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW
- Dwuczynnikowa teoria Herzberga. Ćwiczenie 1- określenie czynników motywujących i demotywujących. Ćwiczenie pozwala zaprezentować doświadczenia własne uczestników i dokonać rozróżnienia między motywatorami a demotywatorami.
- Nasze potrzeby. Test ćwiczenie 2 – dzięki niemu uświadamiamy sobie jakie potrzeby mamy niezaspokojone, na co powinniśmy zwrócić uwagę o co zadbać. Wnioski z testu są osobiste ale warto zwrócić uwagę ż e mamy tendencję w przypadku do innych osób koncentracji na potrzebach które są niezaspokojone w naszym przypadku. Ćwiczenie stanowi powiązanie automotywowania z jego wpływem na motywowanie podległych pracowników
- Ćwiczenie 3 – dopasowanie konkretnych metod motywowania do określonych potrzeb. Ćwiczenie wykonywane w podgrupie
- Co motywuje pracowników test
Moduł bardzo warsztatowy – rozpoczyna się ćwiczeniem w trakcje którego uczestnicy dzielą się tym co dla nich ważne tym co ich motywuje- poznajemy główne zasady motywacji w sposób praktyczny. To nie teoria nas prowadzi przez tę część szkolenia- to my na Sali prowadzimy warsztat nawiązujący do teorii. Jednym z takich praw jest prawo mówiące o tym ze to co nas motywuje nie zawsze motywuje naszych podwładnych – do tego sami uczestnicy dochodzą i nabywają umiejętność indywidualnego spoglądania na swoich ludzi. Moment na idealne nawiązanie do początku szkolenia i wypracowanie nawyku indywidualizowania. W dalszej części pracujemy nad wytworzeniem katalogu narzędzi motywujących podwładnych i podczas ćwiczenia słoneczka – nakładamy ja na wartości i potrzeby. Uzyskujemy podczas tego modułu bardzo praktyczne narzędzie motywowania ludzi adekwatne dla naszego zespołu.
MODUŁ: WPŁYW PRZEKONAŃ NA PODEJŚCIE DO MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW
- Ćwiczenie „nagroda i kara” ćwiczenie pozwala dostrzec różnice zachowań gdy ludzie są motywowani nagrodami a karami
- Kiedy stosować nagrody a kiedy kary- prezentacja
- Ćwiczenie Teoria McGregora XY i konsekwencje w zachowaniach pracowników. Koło motywacji pracownika. Celem jest uświadomienie sobie przekonań na temat pracowników.
Moduł wprowadzający w tematykę kar i nagród – ukazujący konsekwencję takich działań i mechanizmy psychologiczne które są przez nie uruchamiane. Poznamy podział wg Mc Gregora i przeanalizujemy swoich podwładnych
MODUŁ: METODY MOTYWOWANIA POZAFINANSOWEGO
- Ćwiczenie –Instrukcja motywowania
- Prawa motywacji wg Denny’ego
- Ćwiczenie - nowe sposoby motywowania
- Ćwiczenie – wybór motywujących i demotywujących sformułowań - przygotowanie listy
- Czynniki demotywujące- jak ograniczyć ich wpływ- ćwiczenie
Motywacja nie jest od święta, lecz na co dzień – w tym module pokażemy co szefowie mogą robić każdego dnia w każdej chwili by zaangażowanie podwładnych było na wysokim poziomie. Metody prezentowane w tym module SA możliwe do zastosowania w kadej chwili bez specjalnych okazji.
MODUŁ: MOTYWUJĄCA KRYTYKA
- Cykle rozmów dyscyplinujących: korygująca, ostrzegawcza, dotycząca sankcji
- Przygotowanie do rozmowy korygującej i ostrzegawczej – ćwiczenie
- Symulacje rozmów wg planu – Ćwiczenie - 3 rozmowy – omówienia.
Nie zawsze mamy do czynienia z efektami jakich oczekujemy, co gdy pracownicy popełniają błędy? Czy wtedy działania motywujące się kończą? Pokażemy jak wykorzystać takie sytuacje do budowania autorytetu i zaangażowania ludzi.
MODUŁ: MOTYWOWANIE W ZARZĄDZANIU PRACOWNIKIEM
Symulacje w parach:
- motywowanie podczas delegowania zadań/wydawania poleceń ćwiczenie
- motywowanie podczas monitorowania – błędy w wykonaniu zadania ćwiczenie
- motywowanie podczas udzielania informacji zwrotnej- pochwała indywidualna /pochwała na forum- ćwiczenie.
Bardzo ważny dla każdego szefa moduł. Wypracowane zostaną zasady udzielania informacji zwrotnej i w oparciu o ćwiczenia zastosujemy wiedzę w praktyce. Uczestnicy otrzymają również narzędzia pozwalające radzić sobie w sytuacjach notorycznych zachowań niepożądanych dzięki czemu kontynuować będziemy proces budowania autorytetu uczestników szkolenia.
MODUŁ: DELEGOWANIE I OCENA WYKONANIA ZADANIA
- Delegowanie jako jedna z funkcji kierowniczych; ćwiczenie szefów dwóch, ćwiczenie kartka
- Korzyści płynące z delegowania – czy warto delegować i po co delegować; ćwiczenie
- Techniki delegowania – obowiązki kierownicze i pracownicze – wypracowanie podstawowych obowiązków menedżera, który deleguje zadania podwładnym oraz podwładnego przyjmującego zadanie; ćwiczenie- delegowanie zadania
- Zadania podlegające i nie podlegające delegowaniu – dokonanie podziału spraw pod kątem tego co nie podlega delegowaniu, co należy delegować najczęściej, jak to możliwe.
Moduł w trakcie którego zanim nabędziemy wiedzę na temat wydawania poleceń dowiemy się jakich błędów należy unikać. Moduł rozpoczyna mocno aktywizujące ćwiczenie – szefów dwóch. Sama struktura delegowania zostanie przećwiczona na konkretnych przykładach z życia samych uczestników. Delegowanie i wydawanie poleceń to nie zawsze doceniane narzędzia budowania autorytetu - często niewłaściwe działania powodują że ludzi nie szanują swoich szefów, zbytnia spolegliwość i tendencja do wykonywania zadań przez przełożonych za podwładnych – przyczyniają się do spadku zaufania i szacunku. Podczas zajęć zwracamy uwagę jak należy łatwo unikać tych niebezpieczeństw.
MODUŁ: Psychologiczne problemy związane z oceną pracowników
- Określenie źródeł oporu wobec systemu ocen i sposoby ich przełamywania;
- Motywacyjny aspekt oceny;
- Problem samooceny;
- Pułapki percepcyjne (błędne priorytety, błędy atrybucji, “efekt aureoli”);
- Wyrównywanie ocen (uśrednianie, równanie w górę, równanie w dół)
- Czynniki sytuacyjne.
Nawet najlepsi szefowie nie są wolni od pewnych pułapek i niebezpieczeństw związanych z procesem oceny podwładnych. Ten moduł koncentruje się na praktycznych sposobach przezwyciężania ich tak aby doskonalić swoje kompetencje w obszarze budowania autorytetu również podczas ocen pracowniczych
MODUŁ: UDZIELANIE SKUTECZNEJ INFORMACJI ZWROTNEJ – JEDNA Z RÓL KIEROWNIKA
- Pojęcie, cele i zasady feedbacku;
- Narzędzia skutecznego feedback’u;
- Trudne sytuacje w udzielaniu informacji zwrotnych i sposoby radzenia sobie z nimi;
- Pokazanie, jak z błędów pracownika uczynić narzędzie budowania własnego autorytetu przy jednoczesnym utrzymaniu na wysokim poziomie gotowości do pracy. Ćwiczenie Justynka
- Konstruktywna pochwała i krytyka – najważniejsze zasady i najczęściej popełniane błędy.
- Cykle rozmów dyscyplinujących: korygująca, ostrzegawcza, dotycząca sankcji - motywujemy choć krytykujemy. Ćwiczenie
Bardzo ważny dla każdego szefa moduł. Wypracowane zostaną zasady udzielania informacji zwrotnej i w oparciu o ćwiczenia zastosujemy wiedzę w praktyce. Uczestnicy otrzymają również narzędzia pozwalające radzić sobie w sytuacjach notorycznych zachowań niepożądanych dzięki czemu kontynuować będziemy proces budowania autorytetu uczestników szkolenia.
Organizacja i cena
Czas trwania | 2 dni |
Liczebność grup | 6-12 |
Miejsce szkolenia | Warszawa, Katowice |
Koszt | 1195 zł netto + 23%vat |
Cena zawiera:
Materiały szkoleniowe w formie tradycyjnej, na CD, Certyfikaty, 4 przerwy kawowe, 2 lunche oraz wszelkie inne materiały dodatkowe konieczne do przeprowadzenia efektywnego procesu.
Promocja - Szkolenia otwarte 30% taniej !!! Sprawdź aktualne ceny.
DODATKOWO !!! Na wszystkie szkolenia... 5% zniżki przy płatności 30 dni przed terminem szkolenia, 5% dodatkowo za kolejne osoby z firmy. *promocja dotyczy grup o minimalnej ilości uczestników - 6 osób ...